سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش رایگان تعمیرات موبایل و لپ تاپ

نظر

تعویض باتری گوشی سامسونگ یک امری تخصصی بوده و مستلزم آموزش تعمیرات موبایل و طی کردن مراحل و رعایت نکاتی است. تعویض اشتباه باتری در گوشی های این برند مشکلات بسیاری را در عملکرد آنها ایجاد می کند. اگر گوشی سامسونگ داشته و قصد تعویض باتری آن را دارید توصیه می کنیم تا انتها این مطلب با ما همراه باشید.

در اولین مرحله از نحوه تعویض باتری گوشی سامسونگ، بایستی دستورالعمل های مربوط به باز کردن گوشی را متناسب با نوع و مدل آن از اینترنت پیدا نموده و با تبعیت از آن پیش بروید. به منظور تسهیل و تسریع شدن این فرآیند می توانید در مرورگر خود عبارت How to replace battery Samsung (پس از این عبارت مدل گوشی خود را تایپ کنید) را وارد نموده تا دستورالعمل های مربوط به نوع و نحوه تعویض باتری دستگاه نمایش داده شوند.

مرحله دوم: جدا کردن کاور گوشی

برای تعویض باتری موبایل سامسونگ می بایست کاور دستگاه از پنل آن جدا شود. برای جدا کردن کاور گوشی در ابتدا با استفاده از ابزار مناسب و بدون آسیب وارد آوردن، پنل گوشی از قسمت پشت آن جدا می شود. این فرآیند متناسب با نوع و مدل گوشی هوشمند می تواند متفاوت باشد.

به طور معمول، در بسیاری از گوشی های هوشمند سری جدید سامسونگ، برای جدا کردن کاور باید از یک ابزار سوزنی شکل استفاده نمود. همچنین، کاور پشت پنل غالبا با گیره های پلاستیکی در سرجای خود فیکس می شود. در هنگام جدا کردن کاور می بایست این موضوع مد نظر قرار گیرد.

مرحله سوم: باز کردن پیچ ها

پس از جداسازی کاور، باتری گوشی در معرض دید قرار می گیرد. در برخی از مدل های گوشی هوشمند سامسونگ مانند Samsung galaxy a10 بر روی قسمت باتری چند پیچ سه میلیمتری قرار گرفته است. با استفاده از پیچ گوشتی باید این پیچ ها را به آرامی باز نموده تا فرآیند جدا سازی باتری از پنل دستگاه به راحتی انجام شود.

پس از باز کردن پیچ ها نوبت به جدا کردن سوکت های باتری می رسد. با استفاده از ابزارهای مخصوص مانند اسپاتول، کابل ها و فیش های اتصال دهنده بر روی باتری جدا می شوند.

مرحله چهارم: برداشتن پوشش مادربرد

به منظور تعویض باتری گوشی سامسونگ به ویژه سری های A، باید پوشش مادربرد از روی باتری برداشته شود. این پوشش غالبا در قسمت پایین گوشی قرار گرفته است. با باز کردن پیچ ها به راحتی این پوشش از پنل دستگاه جدا می شود.

مرحله پنجم: جدا سازی باتری از پنل

به طور معمول، باتری گوشی های هوشمند جدید سامسونگ با استفاده از چسب نگهدارنده در سرجای خود ثابت و محکم می شود. با استفاده از یک کارت پلاستیکی و قرار دادن آن در لبه پایین باتری، چسب های نگهدارنده شل شده و قابلیت جدا سازی باتری امکان پذیر می گردد.

تعویض باتری گوشی سامسونگ

مرحله ششم: جایگذاری باتری جدید

پس از جدا سازی کامل باتری قدیمی، باتری جدید در محل مشخص شده جایگذاری می شود. همچنین، به منظور فیکس و ثابت نگه داشتن باتری در جایگاه خود، از چسب های جدید استفاده می گردد.

در این مطلب به بررسی مراحل تعویض باتری در گوشی های سامسونگ پرداختیم. در صورتی که از علاقه مندان به تعمیرات موبایل هستید توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در دوره های تعمیرات موبایل آموزشگاه برق گستران ثبت نام کنید. 

این دوره ها به صورت تخصصی به آموزش تعمیرات نرم افزاری موبایل و سخت افزاری می پردازند. این آموزشگاه علاوه بر دوره های موبایل دوره های متعدد دیگری را نیز برگزار می نماید. یکی از دیگر دوره های بسیار پرطرفدار در این آموزشگاه که در کنار دوره موبایل می تواند به شما کمک کند. دوره تعمیرات لپ تاپ است. این دوره نیز به صورت عملی و تخصصی برگزار شده و به آموزش صفر تا صد تعمیرات لپ تاپ می پردازد.