سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش رایگان تعمیرات موبایل و لپ تاپ

نظر

خراب شدن دوربین موبایل یکی از رایج ترین مشکلاتی است که کاربران این وسیله با آن روبه رو شده و به دنبال تعمیر و عیب یابی آن می باشند. دوربین موبایل بنا به دلایل گوناگونی خراب شده و نیاز به تعمیر و عیب یابی دارد. تعمیر و عیب یابی دوربین امری تخصصی بوده و نیازمند یادگیری مهارت های مورد نیاز آن می باشد. در این مطلب قصد داریم شما را با نحوه عیب یابی و تعمیر این قطعه در موبایل آشنا کنیم با ما همراه باشید.

چرا دوربین موبایل خراب می شود؟

دلایل گوناگونی باعث خراب شدن دوربین موبایل می شوند. برخی از مهم ترین دلایل خراب شدن دوربین گوشی موبایل عبارتند از:

کثیف شدن لنز دوربین

یکی از مشکلات رایجی که باعث می شود دوربین موبایل عملکرد مناسبی نداشته باشد کثیف شدن لنز آن می باشد. بنابراین در صورت مناسب نبودن کیفیت تصاویر دوربین ابتدا لنز را بررسی و آن را با دستمالی مناسب، تمیز کنید.

تغییر تنظیمات دوربین

گاهی ممکن است به دلیل تغییر در تنظیمات گوشی تصاویر گرفته شده با دوربین کیفیت مناسبی نداشته باشد. بنابراین پیش از آنکه نسبت به تعمیر و تعویض دوربین اقدام کنید، تنظیمات دوربین را بررسی و در صورت تغییر آن را اصلاح نمایید.

آبخوردگی و وارد شدن مایعات به داخل دوربین

ورود مایعات به داخل گوشی و دوربین یکی از دیگر دلایل خراب شدن و از کار افتادن دوربین گوشی می باشد. وارد شدن آب به داخل گوشی عملکرد دوربین را به طور کامل از کار می اندازد، بنابراین توصیه می کنیم که مراقب باشید و از ورود آب و مایعات به داخل گوشی خودداری کنید.

ضربه وارد شده به لنز دوربین

یکی از شایع ترین دلایل خراب شدن دوربین گوشی وارد شدن ضربه به آن است. ضربه وارد شدن به گوشی علاوه بر اینکه برد دوربین و گوشی صدمه وارد می کند، باعث وارد شدن خط و خش به دوربین می شود. بنابراین در نگهداری گوشی دقت داشته باشید و مراقب باشید تا ضربه به گوشی وارد نشود.

فلش کردن گوشی

فلش شدن گوشی یکی از دیگر دلایل خوب کار نکردن دوربین گوشی می باشد. بنابراین مطمئن شوید که آیا گوشی در گذشته فلش شده است یا خیر. در برخی از موارد فلش شدن گوشی باعث تاثیر منفی بر دوربین و تصاویر گرفته شده آن می گذارد.

چگونه مشکلات دوربین موبایل را عیب یابی نماییم؟

مشکلات رخ داده شده در دوربین موبایل متفاوت بوده و روش عیب یابی و تعمیر هر یک نیز متفاوت می باشد. فوکوس نکردن دوربین، کار نکردن دوربین جلو، خارج شدن خودکار دوربین، پایین بودن کیفیت تصاویر دوربین برخی از رایج ترین مشکلات دوربین گوشی می باشد.

در ادامه به بررسی برخی از رایج ترین مشکلات دوربین موبایل و نحوه عیب یابی و رفع آن می پردازیم.

  • دوربین تشخیص لبخند نمی دهد: نسبت به تعویض دوربین اقدام کنید.
  • تصاویر دوربین کیفیت ندارد: ابتدا لنز دوربین را تمیز کنید. در صورت خط و خش داشتن لنز دوربین تعویض شود.
  • دوربین جلو کار نمی کند: اتصال دوربین به برد و آی سی درایور بررسی شود. 
  • دوربین به صورت خودکار فوکوس می کند: نسبت به تعویض دوربین اقدام شود.
  • دوربین فوکوس نمی کند: نسبت به تعویض دوربین اقدام شود.
  • فیلم های ضبط شده با دوربین صدا ندارد: میکروفون بررسی شود.

چگونه دوربین را تعویض کنیم؟

همانطور که اشاره شد تعویض دوربین راه حل تعمیر و عیب یابی بیشتر مشکلات دوربین می باشد. تعویض دوربین گوشی امری تخصصی بوده و یکی از مهم ترین نکاتی که هنگام تعویض دوربین باید مورد توجه قرار گیرد مهارت در انجام کار است. چرا که دوربین یکی از قطعات مهم و حساس در موبایل بوده و تعمیر اشتباه آن باعث آسیب دیدن دیگر قطعات در موبایل می شود.

در صورتی که قصد دارید اطلاعات بیشتری درباره نحوه تعمیر موبایل به دست آورید توصیه می کنیم بر روی آموزش تعمیر موبایل کلیک کنید.

امروزه آموزشگاه های متعددی در تهران و دیگر شهرستان ها دوره های تعمیرات موبایل را برگزار کرده و طی دوره به آموزش صفر تا صد طریقه تعمیر و عیب یابی انواع مشکلات در موبایل می پردازند. آموزش تعمیر دوربین موبایل یکی از مهم ترین سرفصل ها در دوره موبایل است که طریقه تعمیر و تعویض این قطعه در موبایل را به طور کاملا تخصصی آموزش می دهد.

آموزش تعمیرات موبایل در آموزشگاه فنون برق

آموزشگاه فنون برق یکی از بهترین آموزشگاه های تعمیرات موبایل در کشور است که به صورت کاملا تخصصی و عملی به آموزش صفر تا صد تعمیرات انواع موبایل اندروید و آیفون می پردازد. دوره تعمیرات موبایل در این آموزشگاه به صورت کارگاهی و عملی بوده و کارآموزان طی دوره با در اختیار داشتن ابزار و تجهیزات مربوط به تعمیرات موبایل با نحوه تعمیر و عیب یابی انواع موبایل آشنا می شوند.

آموزش تعمیر و تعویض دوربین، باتری، ال سی دی، میکروفون و دیگر قطعات موبایل، آموزش نقشه خوانی، شابلون زدن، آموزش آپدیت اندروید، آشنایی با مدارهای شارژ، آموزش رفع خطاهای گوگل پلی استور، صوت، سیمکارت و غیره در موبایل، کار با باکس ها و ابزارهای تعمیرات موبایل، رفع مشکلات و ارورهای نرم افزاری موبایل، باز کردن قفل گوشی و . . . برخی از سرفصل های آموزشی در این دوره می باشد.

دوره تعمیرات موبایل در این آموزشگاه مناسب کلیه علاقه مندان به تعمیرات موبایل و افرادی که قصد دارند به صورت حرفه ای وارد بازار کار این شغل شوند می باشد.

این آموزشگاه علاوه بر دوره تعمیرات موبایل دوره های متعدد دیگری را برگزار می نماید، آموزش تعمیرات لوازم خانگی و آموزش تعمیرات برد از جمله دوره های پرطرفدار در این آموزشگاه است که در ادامه با این دوره ها آشنا خواهیم شد.

آموزش تعمیرات لوازم خانگی

آموزش تعمیر لوازم خانگی از دوره های بسیاری کاربردی و عالی در این آموزشگاه است که با توجه به بازار کار عالی شغل تعمیرات لوازم خانگی هر هفته کارآموزان بسیاری در این دوره ثبت نام می نماید. دوره تعمیرات لوازم خانگی شامل دو دوره، آموزش تعمیرات مکانیکی لوازم خانگی و آموزش تعمیرات برد لوازم خانگی می باشد. در دوره مکانیکی طریقه تعمیر و عیب یابی انواع مشکلات در یخچال، لباسشویی، ظرفشویی، جاروبرقی، ماکروویو و غیره آموزش داده می شود. در دوره تعمیرات برد نیز به آموزش نحوه تعمیر و عیب یابی برد در این لوازم پرداخته می شود.

آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی

آموزش تعمیر برد از دیگر دوره های بسیار پرطرفدار در این آموزشگاه است که به صورت کاملا تخصصی و عملی به آموزش نحوه عیب یابی و تعمیر انواع بردهای صنعتی، مخابراتی، ورزشی، آسانسور و غیره می پردازد.

دوره آموزش تعمیر بردهای الکترونیکی زیر نظر اساتیدی متخصص و حرفه ای برگزار می شود، در این دوره کارآموزان به صورت عملی و کارگاهی بر روی بردهای الکترونیکی کار کرده و به تمرین و رفع اشکال می پردازند.

 آموزش عملی مفاهیم در دوره های این آموزشگاه باعث شده تا بیش از 80 درصد از کارآموزان دوره های این مرکز آموزشی پس از اتمام دوره وارد بازار کار شده و به درآمدزایی بپردازند.

این آموزشگاه علاوه بر دوره های فوق دوره های متعدد دیگری را برگزار می نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره دیگر دوره های این مرکز آموزشی همچنین ثبت نام، شما عزیزان می توانید در هر ساعت از شبانه روز نسبت به تکمیل فرم ثبت نام آنلاین در سایت آموزشگاه فنون برق به آدرسhttps://fonoonbargh.com/ اقدام نمایید و یا در ساعات کاری آموزشگاه با شماره تلفن 02166576476 تماس بگیرید.